среда, 26 сентября 2012 г.

Учбові предмети
















Навчальна робота
Основними навчальними дисциплінами є архітектурне проектування,  основи теорії та історії реконструкції, введення в спеціальність, архітектурна композиція, світова історія архітектури, вітчизняна історія архітектури, історія містобудування, теорія архітектури, інтер'єри житла і громадських будівель, історія мистецтв, інш. Кафедра проводить обмірну літню практику.
Професори та доценти кафедри читають лекційні курси, що стимулює професійний ріст і забезпечує вдосконалення педагогічної майстерності. Досить високий рівень професіоналізму підтверджує велику кількість навчальних і навчально-методичних розробок. Регулярно видаються і оновлюються методичні розробки з лекційним курсам і темами курсових проектів. Кожен курс лекцій забезпечений набором демонстраційного матеріалу.

Учбові предмети
1. Архітектурне проектування.
Метою вивчення дисципліни є підготовка професійного формування архітектора (бакалавра, спеціаліста, магістра). Дисципліна синтезує в собі знання з основ формоутворення будівель і споруд різних типів, основ містобудівництва, дизайну інтер’єра, а також  знань, які придбали студенти з усіх інших спеціальних дисциплін.

2. Історія архітектури та мистецтва.
Блок курсів охоплює історію архітектури з найдавніших часів до сучасності.
 «Архітектура Давнього світу» та «Історія архітектури середньовіччя та Нового часу» - доцент, канд арх. О.О. Горбик.
 «Історія української архітектури» - доцент, канд. арх. Ю.В.Івашко.
 «Історія російської архітектури» - доцент, канд. арх. С.Б. Зиміна.
 «Сучасна  вітчизняна (радянська) архітектура» - доцент, канд. арх. Т.М.Ладан.
 «Сучасна світова архітектура» - доцент, канд. арх. Ю.В.Івашко, доцент, канд. арх. Г.Н.Ушаков.
 «Історія містобудування» - професор, канд. арх. Л.Г.Бачинська.
 «Історія мистецтв» - доцент, канд. арх. О.О. Горбик, доцент, канд. арх. Г.В.Шевцова.

3. Основні лекційні курси профілізації архітектурної освіти.
«Введення в спеціальність» - доцент, канд. арх. О.В.Щербаков.
«Основи архітектурного проектування» - професор, доктор арх. В.І.Соченко
«Основи об’ємно-просторовой композиції - доцент, канд. арх. С.Б.Зиміна, доцент, канд. арх. С.В.Сьомка.
«Основи інтер’єра» - доцент, канд. арх. С.Б.Зиміна

4. Спецкурси  освітньо-кваліфікаційного рівня  «спеціаліст, магістр».
«Реконструкція та нове будівництво в історичному середовищі (житлові та громадські будинки) – проф., доктор архіт. О.С.Слєпцов, проф., канд. архіт. Л.Г.Бачинська.
«Містобудівні аспекти реконструкції» - проф., канд. архіт. Л.Г.Бачинська.
«Психологія сприйняття архітектурних об’єктів» - доцент, канд. арх. Т.В.Русевич.
«Історія і теорія інтер’єра» - доцент, канд. арх. С.Б.Зиміна.
«Меблі та обладнання в інтер’єрі» - проф., доктор арх. В.І.Соченко.
«Теорія реконструкції та реставрації» - проф., канд архіт. П.П.Безродний.

5. Спецкурси освітньо-кваліфікаційного рівня  «магістр».
«Наукові методи дослідження в галузі реконструкції» - проф., канд. архіт. П.П.Безродний.


 









Особливості та організація викладання архітектурного проектування

Профілізація навчання впроваджується за  напрямком: “Архітектура будівель і споруд” (спеціалізація: “Реконструкція і реставрація архітектурних об’єктів”).
Навчальна робота на кафедрі «Основ архітектури і архітектурного проектування» має свою специфічність. Вона полягає в застосуванні давно апробованих педагогічних методів і способів приєднання початківців-студентів до архітектурної професії, до творчих рішень, здавалось би, простих  завдань. Зазвичай, пропедевтичні заняття поєднуються з практичними роботами при виконанні яких набуваються уміння та навички з креслення, графіки,  художньо-образного уявлення, методики проектування, архітектурного аналізу  та іншого.
Як спадкоємниця найстаршої кафедри факультету підтримує високий рівень педагогіки, академічності, грунтовності навчального процесу, і на цьому створюється  її система викладання. Особливістю є і співпраця з закордонними викладачами архітектурного проектування з Італії, Швейцарії, Германії, Англії, Нідерландів, їх лекції та практичні семінари в стильовому руслі «органічної архітектури».
На кафедрі створено шість освітньо-навчальних творчих майстерень відповідно до курсів навчання. На першому курсі проводиться академічна підготовка до творчого проектування, виконуються креслення обмірів, архітектурних пам’яток, ордерів та їх деталей, вивчається техніка відмивки (моно- і поліхромної), застосовується  проектування «в стилі» за заданим планом. На другому курсі набуваються основи проектування малих архітектурних форм, невеликих споруд (індивідуальний житловий будинок). З третього курсу починається проектування типологічно різних об’єктів (житлових, громадських і промислових будівель). На четвертому курсі навчання надаються завдання для проектування більш складних будівель, а також проект населеного пункту. На пятому курсі студенти виконують два містобудівельні проекти. Також виконується досить складний проект будівлі, публічний захист якого перед Державною екзаменаційною комісією свідчить про набуття студентом освітньо-кваліфікаційного рівня – «бакалавр архітектури».
Для здобуття повної вищої освіти та освітньо-кваліфікаційного рівня «спеціаліст» або «магістр» студент складає вступні випробування і зараховується для подальшого навчання на пятому та шостому  курсах.На шостому році навчання студенти виконують переддипломні проекти (концептуальний та клаузурний), а після цього завершальний дипломний проект освітньо-кваліфікаційного рівня «спеціаліст» або «магістр» архітектури.Таким чином, основними завданнями, які виносяться в навчальний проектний процес є такі тематичні проекти, як:
На першому курсі - креслення архітектурних деталей  та пам’яток, техніка відмивки моно- та поліхромної, проектне завдання «Вхід в парк».
На другому курсі - освоюється проектування малих архітектурних форм «Зупинка громадського транспорту», «Майданчик відпочинку при котеджі»;
проектування невеликої громадської споруди «Кафе на 50 відвідувачів»; проектування житлового будинку «Котедж для родини з 4-5 мешканців»;
«Інтер’єр одного з приміщень   житлового будинку».
На третьому курсі  - типологічно диференційовані об’єкти (промисловий - «СТО і гараж», житловий «Житловий середньо-поверховий  будинок», громадська  архітектура «Сільський клуб», містобудівне завдання «Поселення міського типу».)
На четвертому курсі проекти типологічно повторюються  з певним ускладненням («Учбово-виховна споруда», «Храмовий комплекс», «Багатоповерховий житловий будинок з обслуговуванням», «Сміттєспалювальний завод».)
На п’ятому курсі йде поглиблена спеціалізація та виконується дипломний проект освітньо-кваліфікаційного рівня «Бакалавр».
На шостому курсі виконуються проекти преддиплому та диплому.





На першому курсі - креслення архітектурних деталей  та пам’яток, техніка відмивки моно- та поліхромної, проектне завдання «Вхід в парк».




 Архітектурне проектування.

На другому курсі - освоюється проектування малих архітектурних форм «Зупинка громадського транспорту», «Майданчик відпочинку при котеджі»;
проектування невеликої громадської споруди «Кафе на 50 відвідувачів»; проектування житлового будинку «Котедж для родини з 4-5 мешканців»;
«Інтер’єр одного з приміщень   житлового будинку».


  Архітектурне проектування.


На третьому курсі  - типологічно диференційовані об’єкти (промисловий - «СТО і гараж», житловий «Житловий середньо-поверховий  будинок», громадська  архітектура «Сільський клуб», містобудівне завдання «Поселення міського типу».)
На четвертому курсі проекти типологічно повторюються  з певним ускладненням («Учбово-виховна споруда», «Храмовий комплекс», «Багатоповерховий житловий будинок з обслуговуванням», «Сміттєспалювальний завод».)

Архітектурне проектування.



На п’ятому курсі йде поглиблена спеціалізація та виконується дипломний проект освітньо-кваліфікаційного рівня «Бакалавр».
На шостому курсі виконуються проекти преддиплому та диплому.
 Архітектурне проектування.










Навчальна мета дипломного проектування - оволодіння навичками визначення актуальності архітектурного завдання, постановки завдання на проектування, виконання передпроектного дослідження (об'єкта) проектування, вміння розробки програми і виконання проекту рівноцінного тому, що виконується в професійній проектній діяльності на різних стадіях розроблення проектної документації.
Постановка завдання на проектування відбувається з підтвердженням актуальності, складанням завдання на проектування, яке може бути або розроблено замовником (у разі реального замовлення на проектування), або може бути сформовано студентом спільно з керівником дипломного проекту.
Передпроектні дослідження полягають у зборі вихідних даних та їх подальшому узагальненні. На етапі передпроектних досліджень необхідно звернутись до вже існуючого досвіду - зарубіжного і вітчизняного проектування  аналогічних за тематикою об'єктів. На основі аналізу скласти графореферат по темі дипломного проекту, визначити необхідний для проектування список діючої нормативної документації.

Архітектурне проектування.
Архітектурне проектування.






















Комментариев нет:

Отправить комментарий